یونجه و اهمیت آن در تغذیه دام

یونجه دامی : نشخوار کنندگان توانایی تبدیل خوراکی هایی نظیر یونجه را به شیر و گوشت که مورد مصرف انسان است را دارند .این ویژگی حاصل تجزیه شدن مواد غذایی با استفاده از میکروب های موجود در پیش معده ی این نشخوارکنندگان و بهره گیری آنها از محصولات نهایی به منظور اعمال فیزیولوژیک آن است، که در آخر محصولات پروتئینی مورد مصرف انسان را به وجود می آورد.با نگاهی به جیره غذایی دام ها می توان دریافت که گیاهان علوفه ای به لحاظ اقتصادی و فیزیولوژیکی بخش اعظم را شامل شده به نوعی که شصت تا هفتاد درصد از ماده خشک دریافتی را تامین می نمایند. یکی از مواد لازم در جیره دام ها، فیبر می باشد بر این اساس اهمیت یونجه به عنوان مرغوب ترین و مناسب ترین گیاه علوفه ای برای دسته ی نشخوار کنندگان مشخص می گردد.

ازش غذایی یونجه دامی

در بین گیاهان علوفه ای یونجه از ارزش غذایی بالاتری برخوردار است.
نوع استفاده از یونجه مناسب ترین زمان برداشت را مشخص می نماید. اگر یونجه ای باکیفیت جهت مصرف گاوهای شیری مد نظر باشد، بهترین مرحله زمان غنچه دهی یا قبل تر از آن است.

با توجه به نوع یونجه، بازه زمانی ۲۸ روز یا کمتر زمان مناسبی برای برداشت است. در پرورش گوساله های پرواری که خیلی کیفیت بالا مد نظر نیست، یونجه را باید در هنگام ۲۵ تا پنجاه درصد گلدهی برداشت نمود. در این حالت حداکثر محصول بدست آمده است.

اگر چه برداشت در زمان غنچه دهی میزان تولید را حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد می کاهد، اما میزان
پروتئین و ارزش غذایی آن در مقایسه با چیدن در مراحل اواسط گلدهی بیشتر است.

محل خرید انواع یونجه دامی

شرکت بازرگانی پاساد تجارت قصد دارد باهمکاری تولید کنندگان ایرانی و خارجی توان تامین محصولات با کیفیت مورد نیاز رابرای خریداران نامحدود کند.

این شرکت تلاش خود را مبنی بر محیطی امن و سالم به لحاظ معاملات پاک،برای مشتریان عزیز به کار
می گیرد.

جهت سفارش یونجه خشک و مرغوب

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *